Nie tylko jedzenie – napoje sprzyjające szczupłej sylwetce

fit sylwetka

Osoby pragnące schudnąć skupiają się na odpowiedniej diecie i wdrażaniu zdrowego trybu życia. Warto jednak zwrócić uwagę nie tylko na to, co jemy, ale również, jakie napoje przyjmujemy.   
 

Rola picia w trosce o zdrowie        

Uzupełnianie płynów jest równie istotne dla redukcji masy ciała jak ograniczanie kalorii i bilansowanie posiłków. Na organizm dorosłego człowieka w aż 60-70% składa się woda.

Należy zapewniać ciału odpowiedni poziom nawodnienia, by uniknąć wysuszenia błon śluzowych żołądka. W przeciwnym wypadku nietrudno o zaparcia i podrażnienie układu trawiennego. Właściwe nawodnienie ma pozytywny wpływ na przemianę materii. Zapobiega też napadom głodu. W zaburzeniach ośrodka sytości wydaje nam się, że jesteśmy głodni, choć tak naprawdę może chodzić o pragnienie. Picie dużej ilości płynów w ciągu dnia zmniejsza ochotę na słodycze i zapobiega przejadaniu się.       
 

Należy jednak pamiętać, że niektóre napoje, choć gaszą pragnienie, mogą nie sprzyjać szczupłej sylwetce. Są to alkohol, cola i słodzone napoje.      
 

Jakie napoje sprzyjają szczupłej sylwetce?                   

Co powinniśmy pić? Z pewnością wodę, szczególnie źródlaną, która doskonale gasi pragnienie. Im bardziej jesteśmy aktywni, tym więcej wody powinniśmy pić. Należy popijać ją małymi łykami w ciągu dnia. Zaleca się picie 2-3 litrów wody dziennie. Woda odtruwa organizm, dzięki czemu proces utraty nadmiernych kilogramów przebiega sprawniej.     

Smukłej sylwetce sprzyjają jednak również inne napoje, takie jak zielona herbata. Zawarte w niej katechiny wpływają na utratę tkanki tłuszczowej. Herbata zielona wspomaga też termogenezę, czyli wytwarzanie ciepła i metabolizm tłuszczów. Czerwona herbata powoduje zaś mniejsze wchłanianie tłuszczów z pożywienia, co jest bardzo pożądane, gdy chcemy cieszyć się szczupłą sylwetką. Bogata w witaminy A, C i E herbata malinowa to naturalny środek relaksujący, ma pozytywny wpływ na rozluźnienie mięśni i właściwości przeciwbólowe. Oczywiście sprawdza się również jako sprzymierzeniec szczupłej sylwetki, usprawniając proces rozpadu komórek tłuszczowych.

Pozytywny wpływ na zdrowie mają koktajle i owocowe smoothies. Są pożywne, bardzo smaczne i niskokaloryczne. Warto wypić 2-3 szklanki owocowego koktajlu dziennie – większa ilość nie jest zalecana, bo owoce również zawierają cukier. Spożywanie niektórych owoców na diecie w nadmiernych ilościach może wstrzymywać proces utraty wagi.      

Warto nadmienić, że utrzymaniu szczupłej sylwetki sprzyja również picie kawy. Kofeina oddziałuje na układ nerwowy i pobudza organizm do szybszej przemiany materii. Kawę wystarczy pić 2 razy dziennie.