Jak dojść do siebie po urazie kończyny dolnej?

Jak dojść do siebie po urazie kończyny dolnej?

Uraz kończyny dolnej bardzo często wiążą się z długą i męczącą rekonwalescencją. Normalne funkcjonowanie można rozpocząć dopiero po rewitalizacji, ponieważ kończyny dolne podtrzymują cały ciężar ciała. W walce o stan sprzed urazu bardzo przydatna może okazać się woda, a co za tym idzie – zastosowanie prostego przedmiotu, jakim jest krzesło pod prysznic.

Problemy związane z urazem kończyny dolnej

Kończyny dolne po różnych urazach często trzeba usztywnić przy pomocy gipsu lub szyny. Po dłuższym czasie mięśnie ulegają skurczeniu. Może wystąpić brak zrostu czy też zmiany skórne. Bardzo ważne jest wdrożenie jak najszybszej rehabilitacji w celu zminimalizowania tych problemów. Często można spotkać się ze zdaniem, aby nie ruszać nogą po urazie, jednakże jest to błąd – delikatne ćwiczenia powinny być wprowadzone od razu. Ćwiczenia te powinny być wykonywane regularnie i oczywiście na miarę możliwości danej osoby. W miarę upływu czasu należy zwiększać częstotliwość i intensywność ruchów. Mimo prowadzenia aktywnej rehabilitacji bardzo często nie można uniknąć powikłań będących skutkiem złamania kości albo zwichnięcia kostki. Bardzo pomocna w takiej sytuacji może okazać się woda.

Krzesło pod prysznic jako pomoc w rehabilitacji

Woda jest jednym z czynników, który okazuje się bardzo pomocny podczas dochodzenia do siebie po urazach. To właśnie dzięki niej skurczone mięśnie mogą w o wiele szybszy sposób wrócić do stanu sprzed kontuzji, a skóra znajdująca się przez długi czas w usztywnieniu regeneruje się znacznie szybciej. W związku z tym osoby po urazach, powinny jak najczęściej zażywać kąpieli wodnych. Uraz kończyny dolnej czasami uniemożliwia wejście do wanny, a stanie w prysznicu jest niebezpieczne z uwagi na śliską powierzchnię brodzika czy podłogi, która może przyczynić się do upadku generującego kolejny uraz. Rozwiązaniem takiej sytuacji jest krzesło pod prysznic. Pozwala ono w bezpieczny, a zarazem wygodny sposób korzystać z kąpieli, które pomagają w szybkim powrocie do stanu sprzed urazu.

Warto jeszcze raz podkreślić rolę, jaką odgrywa rehabilitacja, gdyż szereg ćwiczeń poprawia napięcie mięśni, pozwala na szybszą regenerację i powrót do normalnego funkcjonowania. Nie należy pod żadnym względem forsować nogi, ale stopniowo zwiększać intensywność wysiłku. Wraz z upływem czasu wszystko wróci do normy.