Zredukuj stres przy pomocy sprawdzonych sposobów

Zredukuj stres przy pomocy sprawdzonych sposobów

Zdrowe ciało to marzenie każdego z nas, gdyż pozwala cieszyć się z każdego dnia życia oraz wykonywać różnego rodzaju aktywności. Jednak często zapominamy o zdrowiu psychicznym, które może pogarszać się ze względu na dużą ilość stresu nagromadzonego w organizmie. Aby zredukować jego ilość, należy w pierwszej kolejności zacząć ćwiczyć. Aktywność fizyczna obniża poziom hormonu stresu (kortyzolu), także odpowiada za zwiększenie ilości endorfin znajdujących się w ciele. W związku z tym czujemy się szczęśliwsi, a także bez większych problemów radzimy sobie z problematycznymi/stresującymi sytuacjami. Jeśli pragniemy zauważyć znaczną poprawę stanu zdrowia, konieczne jest wykonywanie aktywności fizycznej, która zwiększa ilość uderzeń serca od 120 do 180 razy na minutę przez minimum pół godziny każdego dnia.

W dalszej kolejności redukcja stresu odbywa się przy pomocy odpowiedniej ilości snu. Wymagane jest między 7 a 8 godzin odpoczynku każdego dnia. Skuteczność snu jest jeszcze lepsza, a co za tym idzie – poziom stresu mniejszy, kiedy pójście na spoczynek zawsze odbywa się zawsze o tej samej porze. Takie działania sprawiają, że organizm odczuwa zmęczenie o konkretnej godzinie, znikają problemy z zasypianiem, a także ilość napięcia nagromadzonego w organizmie, ulega znacznej redukcji. Warto też zrezygnować z bliskiej odległości telefonu, który pogłębia problem ze stresem. Powinien znaleźć się w innym pokoju. Oprócz tego zamiast wysyłania wiadomości i sprawdzania portali społecznościowych od razu po przebudzeniu, należy zaplanować kilkuminutowy stretching.

Właściwa dieta również wpływa na zredukowanie poziomu stresu. Chodzi o rezygnację ze słodkości, chipsów oraz gazowanych napojów. Wypijanie odpowiednich ilości wody to doskonałe rozwiązanie, gdyż w przypadku odwodnienie, zwiększa się produkcja kortyzolu znanego jako hormon stresu. Brak śniadania, czyli pierwszego i jednocześnie najważniejszego posiłku, sprawia, że radzenie sobie ze stresującymi sytuacjami jest o wiele trudniejsze. Nieco później należy przyjrzeć się przekąskom, gdyż one również wpływają na stan zdrowia i ogólne samopoczucie. Muszą być przede wszystkim zdrowe. Zamiast chipsów, słonych krakersów czy słodkich batonów należy wybierać owoce, warzywa i bakalie. Warto również zwiększyć ilość zielonej herbaty wypijanej w ciągu dnia. Występują w niej antyoksydanty, dzięki który wolne rodniki odpowiadające za stres, usuwane zostają z organizmu. Warto zrezygnować z kawy, gdyż kofeina odpowiada za podniesienie poziomu stresu w organizmie. Z kolei alkohol sprawia, że kondycja wątroby staje się coraz gorsza, a ten narząd odgrywa dużą rolę w reakcji stresowej. Należy więc z niego bezwzględnie zrezygnować. Doskonale sprawdzają się również masaże redukujące poziom stresu w organizmie.