Czerp ile tylko się da z zielonych warzyw

Czerp ile tylko się da z zielonych warzyw

O tym, że kolor zielony świadczy o zdrowiu wiedzą wszyscy. W zielonych warzywach występuje chlorofil, dzięki któremu podnosi się odporność organizmu. Otrzymuje on dodatkowe wsparcie w trakcie zmagania się z wolnymi rodnikami. Dodatkową zaletą jest pobudzanie czerwonych krwinek, które odgrywają ważną rolę w organizmie.

Zielone warzywa, którymi należy wzbogacać każdy posiłek

Niełatwo jest stworzyć dietę idealną, która dostarczy do organizmu niezbędnych związków mineralnych, witamin oraz składników odżywczych. Jednakże, jeśli w trakcie każdemu posiłku wzbogacimy go o zielone warzywa na pewno będzie nam łatwiej. Chlorofil, który występuje w zielonych warzywach pochłania energię słoneczną oraz występuje w transportowaniu tlenu, witamin i azotu w organizmie. Warzywa w tym kolorze, jak i wszystkie inne tracą swoje cenne właściwości w trakcie gotowania, dlatego najlepiej spożywać je na surowo. W ich składzie występuje nie tylko kwas foliowy, ale również witaminy z grupy B. Przyjrzyjmy się kilku przykładowym zielonym warzywom.

Natka pietruszki bogata jest w wapno, magnez, żelazo, potas, witaminy C, A, PP oraz kwas foliowy. Oprócz nich należy wskazać na nieco mniejsze ilości witaminy E, B, D oraz K. Dzięki pietruszce organizm odtruwany jest ze szkodliwych toksyn oraz związków, istnieje niewielka szansa na zmaganie się z krzywicą oraz anemią, a także zyskuje na tym nasz wzrok. Pietruszka pozbywa się zbyt dużych ilości wody występujących w organizmie, gdyż wykazuje działanie moczopędne.

Rzeżucha również warta jest uwagi. Posiada naprawdę spore ilości jodu, chromu, siarki, żelaza, wapnia, witamin A, C, B3, PP oraz E. Każdy dorosły powinien zjeść jedną łyżeczkę surowej rzeżuchy na dzień, ale z jej ilością nie należy również przesadzać. Można hodować ją w domu i nie wiąże się to z dużymi wydatkami.

Koperek zawiera olejki eteryczne, który wykazuje działania wiatropędne, pobudza trawienie oraz sprawia, że soki żołądkowe wydzielane są bez większych problemów. Oprócz tego w jelitach nie rozwijają się niepożądane drobnoustroje. Warto także wspomnieć o obecności jakże pożądanej witaminy C oraz beta-karotenu.

Szczypiorek wykazuje działanie delikatnie przeczyszczające, ułatwia trawienie, a także pobudza apetyt. W jego składzie występują witaminy B1, B2, C, potas, wapno, sód, magnez, fosfor, chlor, kwas foliowy oraz karoten.

Na końcu nie sposób nie wspomnieć o szpinaku, który stanowi absolutny numer jeden, kiedy chodzi o osoby zmagające się z anemią. Jest on bogaty w niemalże wszystkie witaminy: A, C, E, K, B. W roślinie tej występuje również jod, żelazo, kwas foliowy i mangan.